Ik wil graag weten over een site is waar ik kan zien wie er voor mij in mijn huis heeft gewoont?

Ik zou dit graag willen weten want daar ben ik naar opzoek zou daar een site voor bestaan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
11K

Antwoorden (3)

Sowieso kun je de historie van je huis opvragen bij het plaatselijk archief. Dat kan bij sommige steden online, maar niet overal.
Staat het niet online, dan kun je ook eens proberen je adres in te voeren op de website van de Koninklijke Bibliotheek (www.kb.nl). Wellicht staat daar ook wat over jouw huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De site met informatie over vorige bewoners van een pand bestaat niet, tenzij het bijvoorbeel historische panden betreft.

Indien de woning een eigen woning betreft, is er wel informatie te verkrijgen over de koopprijs die de vorige bewoner heeft betaald.

Bij verkoop is de bewoner verplicht melding te maken van eventuele verborgen gebreken. Al of niet via de makelaar. Als hij dat niet doet en als u achteraf een verborgen gebrek constateert, kunt ua alsnog de vorige bewoner aansprakelijk stellen.

Informatie over de prijs die de vorige bewoner heeft betaald is vrij simpel te verkrijgen. Door het adres of de postcode van de woning in te vullen op de website van het Kadaster, ontvang je (na elektronische betaling van € 1,40) direct de gegevens die je zoekt. Is de woning na 1989 verkocht? Dan kun je voor de laatste verkoopprijs ook bellen met de Koopsomtelefoon: 0900 - 202 02 01.

De Koopsomtelefoon verstrekt de prijzen van woningen en appartementen die na 1993 zijn verkocht. Het noemen van het adres is voldoende.
Het telefoonnummer van de Koopsomtelefoon is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar op telefoonnummer 0900 20 20 20 1 en kost € 0,50 per minuut. Gemiddeld heeft u binnen één à twee minuten de koopsom.
12 jaar geleden
Ik zou even mijn oor bij de buren te luisteren leggen,die weten soms meer dan je denkt.
fremar